23.9.14

Πού είναι η BASIC, οέο;

Πρώτα μαθήματα σε γλώσσα BASIC, πίσω στην εποχή των 80's. Πράσινη οθόνη με κέρσορα που αναβόσβηνε, joystick με δύο (!!) κουμπιά και πληκτρολόγιο ATARI 130XE. Κάθε τι παλιό φέρνει αναμνήσεις και μοιάζει ρομαντικό όμως η πραγματικότητα δεν είναι πάντα ρόδινη. με το πέρασμα των χρόνων χάνονται όλες οι δυσκολίες και οι ταλαιπωρίες. Ατέλειωτες ώρες γραψίματος και το παραμικρό λάθος πληρωνόταν πολύ πολύ ακριβά. Το πρόγραμμα έπρεπε να αποθηκευτεί σε κασέτα**, μετά να φορτωθεί, να δοκιμαστεί, και αν κάτι δε δούλευε σωστά έπρεπε να ψάξω από την αρχή όλες τις γραμμές για να βρω το λάθος. Σήμερα ο επεξεργαστής στο κινητό τηλέφωνο που βρίσκεται στην τσέπη του παντελονιού μου έχει 30000 φορές περισσότερη μνήμη. Δεν κατάφερε όμως να μου δώσει 30000 φορές περισσότερη χαρά.

Μεγάλωσα; Έγινα πιο αργός; Πιο κυνικός; Έχω λιγότερη όρεξη; Σταμάτησα να γοητεύομαι από καινούργια πράγματα και νέες ιδέες; Σταμάτησα απλά να τις αναζητώ; Ποια γοητεία μπορεί να είχε η προετοιμασία για ένα κουραστικό δίωρο πληκτρολόγησης στο στενό πληκτρολόγιο του ATARI; Ποια η χαρά μιας κουκίδας που ανεβοκατεβαίνει; Την ξέχασα ή απλά δεν υπήρχε; Ποια ήταν η δελεαστική ανταμοιβή της εποχής;
Όταν ρώτησαν τον Raymond Reddington (James Spader) στο The Blacklist τι θα ήθελε επιτέλους από τη ζωή του, τι περιμένει, απάντησε "θέλω να κοιμηθώ ένα βράδυ όπως κοιμόμουν όταν ήμουν μικρό παιδί".

Δε θέλω να κοιμηθώ. Δεν έχω πρόβλημα ύπνου. Αγαπάω και τα άγχη και τους φόβους και τους δαίμονές μου. Θα ήθελα όμως να δω ένα τετράγωνο να αναβοσβήνει σε μια πράσινη Thomson και να περιμένει εντολές. Θα ήθελα εκείνη την κίνηση του χεριού, εκείνα τα 3 δευτερόλεπτα, εκείνο το πρώτο κλικ. Την αρχή.


**Κασέτα=μαγνητικό μέσο αποθήκευσης δεδομένων. Related tags=γύρω γύρω, μάσημα, πάλι κόλλησε, κόπηκε. Οι νεότεροι, οι λάτρεις του vintage, οι αρχαιολόγοι και οι πάσης φύσεως νεκρόφιλοι μπορούν να ανατρέξουν σε λήμμα wiki: cassete ή compact cassete.



_

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου